Inbjudan till tryout
Publicerad: 2018-12-13
Nyhet
Den 4 januari hålls en tryout för spelare födda 2003 till det lokala ishockeygymnasiet, LIU. Genom ett samarbete mellan Leksands IF, Häradsbygdens SS och Leksands Gymnasium får du här möjligheten till praktisk träning samt teori med idrottsinriktning på dagtid.

Vår lokala idrottsutbildning, LIU, erbjuder nämligen hockeyintresserade att kombinera sitt ishockeyutövande med sina gymnasiestudier.
Vi har genom åren fått se många goda exempel på väldigt duktiga hockeyspelare, som har tagit vägen via det lokala ishockeygymnasiet, och som har haft ambitioner och drivkraft. Ett exempel på en sådan spelare, som i dag spelar i föreningens A-lag, är Jon Knuts.

Tryout 4 januari
Den 4 januari 2019 håller vi en tryout för spelare födda 2003, där du som är intresserad bland annat får möjlighet att träffa tränare för vårt utvecklingslag Team Leksand. Vi kommer även att vara på is tillsammans, besöka Leksands gymnasium, och spela en internmatch. Är du intresserad av LIU i Leksand och vill ha mer information, ska du absolut anmäla dig till vår try-out.
Mer information, samt program för dagen, fås vid anmälan.
Anmälan görs via mail till [email protected] senast den 29 december.
Obs! Begränsat antal platser!
Varmt välkommen med din anmälan!
Leksands IF

Claes Thirus