Norén tackar för stödet
Publicerad: 2022-03-29
Det känns tomt, säger backen Patrik Norén om att säsongen är över. -Man spelar så intensivt och sen är det bara slut.

Leksand inledde bäst i kvällens match. Patrik gillar hur laget kom ut och att Calle Själin satte 1-0 helt rättvist.
-Efter 1-0 slappnar vi nog av lite tyvärr. Så de får 1-1 och och 1-2 kommer väldigt opsykologiskt alldeles i slutet av perioden. Patrik tycker att det sen blev uppförsbacke.
-Vi kommer inte riktigt åt dom. De gör det grymt bra. Oskarshamn har en spelplan som de följer slaviskt. Men jag tycker att vi egentligen har kapaciteten att vinna ändå.
Den tjugonioårige Sätersonen tycker inte att hans lag kom upp i rätt nivå någon gång under åttondelsserien.

Vad säger du om säsongen i stort?
-Det har varit en berg- och dalbana. Vi har haft några längre vinstsviter och sen tunga förlustrader. Vi har inte hittat jämnheten.
Patrik är noga med att inte skylla på backskador eller hackigt spelschema på grund av covid.
-Vi får analysera senare vad vi kunde gjort annorlunda, säger Patrik, men han håller med att covid inte var så lätt att vare sig förutse eller undvika.
-Vi trodde att vi klarat oss,men sen blev det riktigt illa.

För tidigt sommarlov

Patrik och säkert alla fans tycker att säsongen tog slut allt för tidigt. Så vad ska han göra nu?
-Först ska jag åka hem och krama min sambo. Sen ska jag ta det lugnt ett par dagar och låta det här landa. Jag har ingen större lust att börja tänka på försäsongsträning redan nu.
Till sist vill Patrik skicka en hälsning till alla Leksingar.
-Stort tack för det fantastiska stödet under året trots att vi kanske inte presterat på den nivå vi önskat. Alla i laget är grymt tacksamma för för att ni funnits där.

Katharina Dalmalm