Martin om matchen i Karlstad
Publicerad: 2020-11-10
Tre poäng blev till en i Karlstad. Leksands Martin Karlsson är självklart inte nöjd med slutet på matchen mot Färjestad. – Det är poäng vi ska ha med oss med tanke på att det står 2-1 med några minuter kvar.

Martin och hans kedjekompisar Jon Knuts och Fredrik Forsberg fick en bra start på tisdagskvällens match. De lyckades pressa tillbaka Färjestad och pucken gick till slut till backen Johan Fransson som sköt i mål. Martin hoppade undan i exakt rätt ögonblick för att både skymma målvakten och släppa fram pucken.
– Jag ville bara hålla mig ur vägen. Det var ett bra skott av Frallan, säger Martin.
1-0 till Leksand höll i sig ända till tredje perioden. Mycket tack vare Janne Juvonen, vars målvaktsspel är en av få ljuspunkter i matchen enligt Martin.
– Väldigt bra. Men det är svårt att ta med något positivt från det här. Man blir så färgad av att vi förlorar, tycker Martin besviket.

Vad säger du om alla utvisningar?
– De kanske också har haft uppehåll, säger Martin med ett snett leende.
Han tycker att spelet påverkades av alla utvisningar, särskilt i andra perioden. Martin spelar själv mycket boxplay så då är det väl kul med speltid?
– Nja, det blir orytm i hela laget när det är så här. Man får liksom inget schwung i spelet.

Långt uppehåll

Det här var första matchen på länge för Leksand och Martin tycker att det märktes.
– Det var ganska hafsigt spel från båda lagen. Det är inte mycket som stämmer och det är surt att ge bort matchen när det är så lite kvar, tycker Martin som säger att laget inte kom upp i den standard de ska vara på. Han är besviken på att de inte lyckades hålla i sin ledning med så få minuter kvar av tredje perioden. Martins kedja var bland de bästa i Leksand i kväll, men han är ändå självkritisk.
– Det är kul att du säger det, men vi borde gjort något mer mål på de chanser vi har.

Match i övermorgon igen

Martin är glad över att laget är igång med spelande igen efter coviduppehållet. Och det gör honom ingenting att det är match redan på torsdag (hemma i Tegera mot Oskarshamn).
– Vi ska kolla igenom den här matchen och träna i morn. Sen är det bara att upp igen. Man vill ju spela mycket så det känns kul, avslutar Martin.

Katharina Dalmalm