Kapten Karlsson efter två poäng i Blekinge
Publicerad: 2019-03-18
Det var, minst sagt, en nervkittlande måndagskväll för alla leksandssupportrar. Till slut blev det två viktiga poäng med hem till Dalarna för Leksands del efter att Mattias Ritola avgjort i förlängningen. Martin Karlsson ser tillbaka på en viktig tvåpoängare.

Många drog nog en lättnadens suck när det stog klart att segern var bärgad. De två poängen innebär att Leksand har allt i egna händer i onsdagens avslutande omgång av Slutspelsserien. Kapten Martin Karlsson är nöjd med vändningen i matchen.
-Första tio minuterna tycker jag är helt okej, sedan tycker jag att Karlskrona får spelet dit de vill och får flyt i grejerna. Det går lite fram och tillbaka och de skapar chanser på oss vilket gör att det blir lite hispigt i vårt bås. I den tredje perioden tycker jag att vi samlar ihop oss på ett bra sätt. Det är så j-a starkt av oss att vända matchen till en seger så det känns skönt att flyga hem nu, säger Martin Karlsson om Leksands insats.

Karlskrona såg ut att trivas ganska bra i sin hemmaborg trots att de redan var avsågade från fortsatt avancemang. Att det skulle bjudas på rejält motstånd var dock inget som överraskade Martin Karlsson.
-Vi visste att det inte skulle bli någon enkel match. De spelar avslappnat och kan gå ut och bara köra. De hade ingenting att förlora och skapar en hel del chanser på det, men det var vi som sagt förberedda på, säger Martin Karlsson om motståndet.

Helt avgörande match i Tegera Arena på onsdag
Den sena vändningen i måndagens match skapar fina känslor att ta med sig till onsdagens avgörande match hemma mot MODO Hockey menar Martin Karlsson.
-Det var en grym skön känsla att se pucken gå i nät till 4-4. Jag tycker att vi hamrade på bra i slutet, och att få se Ritola lirka in segerpucken via köksvägen var ännu skönare!

Västerås IK bortabesegrade BIK Karlskoga i den parallella matchen under måndagen. Detta innebär att VIK har 11 poäng inför den avslutande omgången, samt att Leksand med sina 12 poäng har avgörandet i egna händer. Martin Karlsson ser fram emot onsdagens match och hoppas på ett starkt hemmastöd.
-Det är helt underbart! Nu tycker jag att vi fyller Tegera Arena på onsdag så ska vi köra så det ryker utav bara helvete på ren svenska, säger Karlsson om onsdagens avslutande omgång.

Biljetter till onsdagens match mot MODO Hockey köper du här

Richard Brasar