Restaurang- och logeinformation inför slutspelet
Publicerad: 2021-04-08
Den rådande pandemin har satt djupa spår hos idrottsföreningar runt om i landet och publiken har i stort sett varit obefintlig hela säsongen. När vi nu går in i ett slutspel vill vi uppdatera er om vilka regler som gäller, tills eventuellt andra besked ges.

Den rådande pandemin har satt djupa spår hos idrottsföreningar runt om i landet och publiken har i stort sett varit obefintlig hela säsongen. Inramningen i arenan har av naturliga skäl inte sett ut som vi hade önskat, men vi är samtidigt självklart glada för de supportrar som ändå fått möjligheten att vara på plats.

När vi nu går in i ett slutspel vill vi uppdatera er om vilka regler som gäller, tills eventuellt andra besked ges:

-Oavsett starttid av matchen ska arenans loge- och restaurangplatser vara tömda på besökare och gäster klockan 20.30.

-Det innebär att tidigt startande helgmatcher med stor sannolikhet kan upplevas på plats i sin helhet, medan exempelvis måndagens match med starttid klockan 19.00 inte hinner ses i sin helhet i arenan.

Detta är en förordning från regeringen och inget som SHL, Leksands IF eller Mat Vid Siljan kan korrigera, och vi ber samtliga besökare att respektera dessa bestämmelser för att fortsatt kunna ta emot er gäster.

Observera att detta enbart gäller våra restaurang- och logegäster, och alltså inte de åtta personer som går in som åskådare på publikplan.

Välkommen till SM-slutspelet 2021.

Leksands IF