Leksands IF söker VD/Klubbdirektör
Publicerad: 2018-06-09
Leksands IF
Leksands IF ishockey är ett av Sveriges starkaste och mest populära idrottsvarumärken, med tiotusentals supportar runt om i landet. Leksands IF söker nu en affärsdriven VD/Klubbdirektör, som skall fortsätta utveckla klubben, såväl ekonomiskt som organisatoriskt.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en person med dokumenterad erfarenhet från ledarskap och strategisk försäljning. Som VD/Klubbdirektör måste du kunna bygga starka relationer och utveckla affärer med många olika intressenter, såsom samarbetspartners, supporters, media och spelare.
Detta ställer extra stora krav på din personlighet och förmåga att skapa förtroende i olika sammanhang.
En stark drivkraft, tillsammans med samarbetsförmåga och integritet, är viktiga egenskaper.

Välkommen med din ansökan till Christer Plars (nuvarande VD/Klubbdirektör) som också kan svara på eventuella frågor om tjänsten: [email protected]

Sista ansökningsdag: 20 juni 2018.

Leksands IF