Tung förlust mot Pantern
Publicerad: 2018-11-23
En tung start förstörde matchen som slutade med 1-3-förlust mot Pantern.

Matchen började på absolut sämsta sätt för Leksand. Gästande Pantern tog ledningen efter knappt sex minuter på en styrning, och bara fyrtio sekunder därefter letade sig även 0-2 in. Efter den tunga starten spelade Leksand upp sig, men fick trots det inte hål på Panterns målvakt Lars Volden innan pausvila trots 23 skott.

Andra perioden gick inte bättre målmässigt för Leksands del. Trots ett friläge från Marcus Karlberg och två powerplay-lägen ville inte pucken leta sig in, och resultatet 0-2 höll i sig trots massivt blåvitt skottövertag återigen.

Tre minuter in i tredje perioden kom så det efterlängtade målet för Leksand. Marcus Karlberg lade en läcker passning till Wilde Bröms som bara hade att lägga pucken i öppet mål. Mot slutet av perioden fick Leksand chansen i numerärt överläge, men ingen kvittering kom och Pantern kunde avgöra i tom kasse och fastställa resultatet till 1-3.

Arvid Yngvesson