Var med och skapa historia!
Publicerad: 2021-01-21
Halsdukens dag
Denna säsong är som vi alla vet speciell. Bland annat fick vi inte uppleva Halsdukens Dag som brukligt i mellandagarna – men nu tänker vi att vi ska göra det ändå, fast med halsdukar istället för människor. -Tänk om vi säljer ut arenan med halsdukar, vilken hyllning det vore till laget och vilken fantastisk demonstration av den kärlek och kraft som finns runt Leksands IF, säger Niklas Niva Sjökvist, ordförande Leksand Superstars.

Den 11/3 möter vi Brynäs på hemmais. Det är i slutet av säsongen – innan vi förhoppningsvis kliver in i ett hett slutspel som det lutar åt just nu. Den här säsongen har vi valt ut den dagen för Halsdukens Dag och då är målet att vi ska sälja ut hela arenan – med halsdukar!

-Idéen kommer faktiskt från en supporter som kontaktade oss och bad om att få köpa en halsduk, men han ville ha den upphängd på norra ståplats. På den vägen är det, för efter det började vi fundera om man inte kunde spinna vidare på den tanken och göra något stort, berättar Niklas Niva Sjökvist, ordförande Leksand Superstars.

Varför gör vi detta?
Vi har specialbeställt en halsduk för detta tillfälle, och tanken är att den ska ge en slags jag var med känsla. För det är därför vi gör detta. För varje leksing som saknas på sitt- och ståplats, för varje supporter som måste sitta hemma i soffan och leva ut sina känslor. För oss är det här som en död säsong, och vi vill göra en manifestation och visa att vi fortfarande finns och visa spelarna att vi backar dem! Detta är ett lite roligare, visuellt och konkret sätt för alla supportrar att visa sin kärlek på – och efter matchen kommer vi dessutom att skicka hem halsduken till dig som köpt som ett minne!

Hur kommer det här att fungera då?
Tanken är enkel: vi säljer själva halsduken och en matchbiljett så den kommer in i arenan och kan representera köparen, samt att vi även inkluderar halsdukens resa hem till köparen. Ett helt vanligt och bekvämt supporterpaket kan vi säga, som du köper här. När det sedan är dags för matchen mot Brynäs kommer vi att hänga ut alla sålda halsdukar på sitt- och ståplatserna i arenan och när matchen är över kommer vi ihop dem och ombesörja så att var och en kommer med resan hem till alla sina respektive köpare. Allt detta får du för en väldigt prisvärd summa om 275 kronor. Dessutom går 10% av försäljningsintäkten till Tobias Forsbergs stiftelse! Övriga intäkter fördelas mellan Leksands IF och Leksand Superstars – vilket så klart är väldigt välkomna slantar i en ekonomiskt mycket tung säsong.

Köp din halsduk nu!

Målet är självklart: vi ska sälja ut arenan! Vi leksingar har visat vår kärlek och drivkraft förr – och nu vill vi att du är med och skriver historia igen. Tänk dig om vi säljer 7 650 halsdukar och fyller hela arenan! Det kommer bli något historiskt, något som säkert kommer få stor uppmärksamhet och bli ett positivt minne i en annars mörk säsong, utifrån det faktum att vi inte fått vara på plats. Och dessutom stöttar du Leksands IF, Leksand Superstars samt Tobias Forsbergs stiftelse samtidigt som du får halsduken som ett minne och tack för ditt deltagande!

Så gå in på www.halsduk.nu nu direkt och beställ din halsduk. Och beställ en åt en polare, släkting eller familjemedlem när du ändå håller på. Och säg åt ytterligare tre av dina polare att göra samma sak. Tillsammans säljer vi ut arenan, tillsammans skapar vi historia – för varje saknad supporter!

-Vi tror hårt på den här idéen och vi hoppas att ni leksingar där ute ger oss rätt i det, säger Niklas Niva Sjökvist och fortsätter:

-Att sälja ut hela arenan med halsdukar vore ett minne för livet och ett enormt stort uttryck för vår kärlek till laget och vilken kraft det finns där ute bland oss leksingar. Det är dessutom något som förhoppningsvis aldrig kommer kunna genomföras på liknande sätt igen, då vi aldrig mer vill ha en seriematch där supportrarna saknas! Detta sker således endast en gång i världshistorien. Så gå in och boka din halsduk nu direkt!

Leksand Superstars