Immo efter matchpremiären
Publicerad: 2018-08-11
– Resultatet är väldigt missvisande. Spelmässigt var det inget snack om saken. Det konstaterar Leksandsforwarden Tor Immo efter lördagskvällens 2-3-förlust mot Sheffield Steelers.

Wilde Bröms inledde målskyttet tidigt, med en snygg fullträff i första krysset. Efter en periods spel visade resultattavlan 2-2, detta efter en period där leksingarna varit i ledning två gånger. Hemmalagets första kvitteringspuck kom i mitten av perioden, den andra med fyra sekunder kvar till paus.
– Ja… Vi mötte ett riktigt brunkargäng. I den första perioden kändes det lite som att de fick göra vad de ville, medan vi fick utvisningar så fort vi rörde dem. Spelet blev lite ryckigt i den perioden, men jag tycker att vi reste oss efter paus, förklarar Tor.

På vilket sätt?

– Dels hade vi lärt oss domarens nivå, men sen tyckte jag att vi började fokusera på rätt grejer också. Vi steppade upp spelet, även om vi tyvärr inte fick något mål med oss. Vi måste bli mer effektiva, helt klart.
Inte heller hemmalaget fick in någon puck i den andra perioden. Närmast nätet var dock Tor Immo, med ett ribbskott.

Den tredje perioden var även den mållös, i alla fram till det att en och en halv minut återstod av densamma.
– De avgjorde med en sent tredjemål. Tråkigt så klart, jag tycker verkligen att vi förtjänade en seger, menar Tor Immo.
– Vi spelade ut dem i tredje, och var det klart bättre laget sett över hela matchen, men så är det ibland. I såna här matcher gäller det att inte stirra sig blind på resultatet. Det viktigaste i träningsmatcher är att känna att spelet fungerar, och det tycker jag att det gjorde. Det här var vår första match tillsammans, så visst finns det massor att jobba på, men det är ganska naturligt vid den här tiden på året.

Tor tillbringade matchen i andrakedjan, i sällskap av David Rundqvist och Johan Porsberger.
– David och jag spelade ju ihop i Troja också, så det var inga konstigheter, men jag tycker att vi fick till spelet med Porsberger bra också. Vi skapade mycket chanser tillsammans, nu gäller det bara att sätta dit dem också, menar den målfarlige forwarden, som lyfter fram målvakten Axel Brage som en av de främsta denna kväll.
– Han gjorde några vassa räddningar och stod i vägen för något friläge, säger Tor om lagkompisen som utsågs till matchens lirare.
– I övrigt tycker jag att det var ganska jämnt i laget. Det var ingen speciell som stack ut, men alla gjorde det bra. Alla yngre, exempelvis kedjan med Wilde Bröms, Oskar Lang och Marcus Karlberg bjöd på mycket speed och skills. Roligt att se hur de tar för sig.

Och själv då, hur summerar du matchcomebacken i Leksandströjan?

– Riktigt kul att vara igång, och roligt att vi hade en Leksandsklack även här. I morgon ska vi se till att få igång målskyttet och inte släppa in Sheffield i matchen. Vi är det bättre laget och ska visa det också.

Söndagens match startar 18.00, svensk tid, och visas även den på LIF-TV.

Elin Broman