Ella Albinsson inför matchhelgen
Publicerad: 2021-01-01
Damlaget
Nytt år och nya matcher för damlaget. Till helgen kommer Linköping och Djurgården på besök. – Det är viktigt att vi kommer ihop som lag och fokuserar på vårt eget spel, säger Ella Albinsson.

Hon har inte avgett några hockeyrelaterade nyårslöften, men ser fram emot att spela årets första matcher nu under helgen. Damlaget är inne i ganska tung period med många förlustmatcher i rad, men jobbar hårt för bryta trenden.
– Vi försöker att se det positiva i saker, och komma till träningen med ett leende, svarar Ella Albinsson på frågan hur laget jobbar med att hålla upp stämningen i gruppen.
För motståndet i morgon lördag står seriefemman Linköping. Ett lag de blåvita haft svårt för och östgötarna har vunnit säsongens två möten. För att vinna menar Ella Albinsson att hon och de andra måste fokusera på sitt eget spel.
– Vi måste komma ihop som lag och följa vår spelplan, säger hon.
På söndag tar sig laget an seriefyran Djurgården. Även de har vunnit sina båda matcher mot Leksand. En svår motståndare med andra ord.
– De har några spetsspelare, men samtidigt jobbar de tillsammans som ett lag, analyserar Ella Albinsson.
Till sist, vem av dina lagkompisar tror du kommer att kliva fram i helgen?
– Jag tror på Elin Lundberg.

Så här spelas helgens matcher 2 janauri, 15.00: Leksand–Linköping 3 januari, 15.00: Leksand–Djurgården Båda matcherna sänds på C More

Elisabet Wahl