Calle Själin äntligen tillbaka
Publicerad: 2017-12-30
Under fredagens segermatch hemma mot Vita Hästen gjorde Calle Själin en efterlängtad comeback på isen. – Visst känns det att det var ett tag sedan man spelade match, men det var riktigt kul att vara tillbaka, sade den talangfulla backen direkt efter matchen.

Själin kom in i spel i den andra perioden och gjorde totalt fyra och en halv minut på isen.
– Visst var det lite ovant till en början, men efter något byte kom man in i det och allt var som vanligt. Det känns att man saknar matchtempot, men det kommer att komma ganska snabbt det också. Riktigt kul att vara tillbaka i alla fall, menar Själin, som inte spelat en match sedan början av november.
– Troja borta var den senaste med A-laget, efter det var jag borta några matcher på grund av spänningshuvudvärk. När jag kom tillbaka spelade jag någon match med J20, men då fick jag hjärnskakning. Inte maximal tur direkt, men det var bara att försöka ta det lugnt och kämpa sig tillbaka i den takt det gick.

Hur har veckorna utan spel varit?

– Självklart har det varit ganska tungt, jag har ju fått två, tre bakslag på vägen tillbaka också, men huvudsaken är att jag är tillbaka nu. Jag har verkligen sett fram emot att spela, och att få komma tillbaka i en sån här match inför fullsatta läktare… det kan inte bli bättre än så!

Och själva matchen?

– Inget snack om saken till slut. Det kändes att de blev tröttare och tröttare, och att vi var det bättre laget. Vi malde ner dem.

Elin Broman