Platser kvar - Hockeyskolan 2017
Publicerad: 2017-05-15
Hockeyskolan
Med omkring en och en halv månad kvar till premiären av Leksands Hockeyskola 2017 är vi nu uppe i 550 anmälda spelare - 100 fler än vid samma tid förra året. Det finns dock fortfarande platser kvar under alla veckor, flest under vecka 27 samt 30.

Leksands hockeyskola 2017 inleds vecka 26 och pågår sedan till och med vecka 30. Vi riktar oss främst till spelare mellan 10-15 år, och samtliga veckor utgörs, bland annat, av isträningar och fysträningar med hög kvalitet. Nytt för i år är att ett av fyspassen genomförs på Leksands Sommarland.

En annan av årets nyheter är att målvakterna i år får ett extra ispass, samt att deras träningar filmas. Målvakterna får sedan en film med kommentarer med sig hem. De får även två målvaktsklubbor. Samtliga spelare på Leksands Hockeyskola 2017 får en matchtröja med det egna namnet tryckt på ryggen.

Med på hockeyskolan finns, som vanligt, en rad skickliga tränare, och eleverna kommer i år även att gästas av kända LIF-profiler som Filip Forsberg, Eddie Läck och Mattias Timander.

För de anhöriga som följer med på hockeyveckan i Leksand erbjuds bland annat en rabatt på green fee på Leksands golfbana, samt en nostalgikväll med Dan Söderström samt gäst på Korstäppans Herrgård i Leksand.
Och du som inte har möjlighet att följa hockeyskolan på plats, kommer glädjande nog ändå att kunna ta del av elevernas dagar. Delar av veckorna kommer nämligen att sändas, kostnadsfritt, på LIF-TV.

Varmt välkomna till Leksands Hockeyskola 2017!

Elin Broman