LIF inleder sökandet efter en general manager
Publicerad: 2018-10-22
Nyhet
Leksand firar 100 år som förening 2019 och vårt herrlag vill naturligtvis, likt vårt damlag, ligga i högsta serien. Den drömmen lever! Det krävs dock krafttag, vilja och planering för att vi ska nå SHL, och vår nya General Manager kommer att ha en viktig roll i det arbetet.

Årets säsongsinledning är för Leksands IF:s del den bästa på tre år. Damlaget ligger på en andraplats i SDHL, med 33 poäng inspelade efter 14 omgångar. Herrlaget har spelat in 22 poäng på 11 matcher, och ligger på en fjärdeplats i HockeyAllsvenskan, en placering som motsvarar vår målsättning om topp fyra. För att skapa ännu bättre förutsättningar för vår ishockeyverksamhet vill Leksands IF nu anställa en General Manager som kommer att ha ett övergripande sportsligt ansvar för ishockeyverksamheten inom föreningen.

Vår General Manager kommer att ansvara för herr-, dam- samt juniorverksamheten, och säkerställa att det finns en ”blåvit tråd" genom hela föreningen. Han eller hon kommer att utarbeta en treårsplan som tydligt anger hur vi ska träna, spela och bygga framtida ishockeylag. Allt för att vi ska nå våra drömmars mål – att ha lag i både SDHL och SHL, samt vara en av Sveriges bästa plantskola för unga ishockeyspelare.

Leksands IF