6 av 9 poäng för J20
Publicerad: 2019-11-17
J20
Efter ett tre veckor långt uppehåll är serieledande J20 igång på nytt. Under helgen var laget på bortaturné där sex av nio poäng bärgades efter matcher mot MODO respektive Timrå. – Det är kul att vara igång igen efter ledigheten, säger forwarden Gabriel Olsson som gjorde mål i båda matcherna mot MODO.

Första motståndet efter uppehållet stod MODO för, och efter en jämn drabbning under fredagskvällen drog Örnsköldsviks-laget det längsta strået efter ett sent avgörande till 3–2 med bara en och en halv minut kvar av matchen.
– Det är klart att det alltid är tråkigt att förlora, och det är ännu surare när det bli sådär med ett sent mål på slutet, säger Gabriel.

Desto skönare var det under gårdagen när Leksand fick revansch med MODO då man kunde vinna med 4–2. Gabriel var högst delaktig i segern då han skickade in det matchavgörande 3–2-målet i 5 mot 3 med drygt fyra minuter kvar av ordinarie tid.
– Det var riktigt skönt att vinna igen, vi har ju varit borta ett längre tag så det satt fint att få första vinsten snabbt.

Sämre insats idag men seger ändå

Till idag bytte Leksand stad då man reste från Örnsköldsvik till Sundsvall för helgens sista match mot Timrå. Efter ett jämnt möte stod Leksand till slut som segrare då slutresultatet skrevs till 4–1 efter bland annat två mål i öppen kasse, men Gabriel och laget är inte alls nöjda över dagens prestation.
– Från vår sida var det faktiskt inte alls bra, vi spelade rent ut sagt dåligt. Det är dock starkt i sig att hitta en väg att vinna, men vi är inte nöjda med spelet.

Är det några spelare som stack ut lite extra under helgen?
– Jag tycker att målvakterna har gjort det riktigt bra. Även fjärdekedjan med Arvid Eljas, Simon Hedlund och Arvid Leremar spelade bra, svarar Gabriel och avslutar med att säga att lagets sikte är att behålla första platsen i J20 SuperElit Norra serien ut.

Arvid Yngvesson