Perra inför Växjö hemma
Publicerad: 2017-02-17
inför match
Lördagens aktiviteter i Tegera arena inleds med medlemsmöte 13:00 och fortsätter med Leksand - Växjö 16:00.

-Växjö hemma är en match där vi behöver hålla koll på vad som händer runt omkring oss och hålla våra känslor i styr. Vi möter serieledare som vill bli seriesegrare och det är en härlig uppgift där vi snabbt får chansen att stå för en bättre insats än den i Gävle, säger Perra till leksandsif.se

Hur ska ni göra det?

-Det handlar mycket om att varje spelare ska reda ut sin roll och vad kan kan göra för att hjälpa laget till en bra insats. Vi behöver bra insatser som gör laget starka nog att kunna matcha Växjö.

Hur ser du på de tidigare mötena mot Växjö?

-Vi gjorde en bra match där nere senast. Vi är med och har poängvittring fram till att de gör 3-1 i sista perioden. Förhoppningsvis kan vi, med hjälp av hemmastödet, lyfta oss till den nivån igen - och kanske ytterligare.

Du ändrade om i laget under matchen mot Brynäs. Engren och Olden fick lämna bänken och kliva in på isen, hur formerar ni laget på lördag?

-Vi har inga nya skador att ta hänsyn till så truppen är intakt. Vi får se under matchdag vem vi ställer i kassen och vilka som startar, avslutar Perra Johnsson.

Köp biljett online

Säkra din plats i Tegera arena direkt på vår biljettsite. Du behövs på plats.

Emil Nilsen