Tre poäng mot MODO
Publicerad: 2018-11-04
En jämn match mellan Leksand och MODO slutade med en blåvit seger efter mål från David Lundmark och Johan Porsberger.

Den inledande perioden spelades i hög fart och hög intensitet. Båda lagen turades om att skapa lägen där MODO bland annat hade två powerplay, men Axel Brage höll tätt i målet och perioden slutade mållöst. "Vi sätter bra press på dem men skapar inga riktigt heta målchanser" sade Jesper Ollas i pausintervjun.

Andra perioden fortsatte på samma spår med bra fart och underhållande hockey, men det skulle dröja tills 16 minuter var spelade innan första målet gjordes. Junioren David Lundmark hittade pucken bakom målvakten och gjorde därmed mål i sin A-lagsdebut. Inte långt därefter stänkte Johan Porsberger dit ett otroligt vackert skott i krysset och ordnade därmed 2-0 inför pausvila.

Gästerna öppnade snäppet bättre i inledningen av tredje perioden och fick också in en reducering efter fyra minuter. Trots baklängesmålet tog Leksand över spelet mer och mer och MODO skapade inte mycket därefter. De blåvita försvarade bra och vann till slut med 2-1, vilket betyder tre härliga poäng.

Nästa match spelas borta mot Björklöven nu på tisdag!

Arvid Yngvesson