9 poäng på en kväll
Publicerad: 2023-01-31
E-sport
Måndagens fyra (!) matcher resulterade i nio poäng in på kontot för Leksands e-sportlag. Detta efter dubbla segrar mot Timrå (4-2, 7-3) samt en vinst och en förlust mot Färjestad (4-2, 0-2).

Team Manager Robert Ribba bjuder på en måndagssummering:
– Matcherna igår gick som förväntat. Tyvärr kommer (Daniel) Asplund inte till start, men vi har koll på detta i ganska god tid och har möjlighet att skicka in vår reserv Azzez på vänsterbacken. Han gör därmed debut i Leksandströjan. Timråmatcherna är ganska bekväma och vi kan ta oss igenom de matcherna utan några större överraskningar. Azzez får fortsätta även mot Färjestad för att inte bryta på momentum. Första matchen mot Färjestad (0-2) går inte som vi tänkt oss, vi lyckas skapa en hel del men McSavid i Färjestads kasse gör en fenomenal match och tar allt vi skickar hans väg. Vi lyckas ladda om mellan matcherna och kommer tillbaka väldigt stark och lyckas ta den andra matchen i matchserien. Kaudo står för totalt 8 mål och 4 assist under kvällen, anmärkningsvärt!

9 av 12 poäng in på kontot alltså, och en tiondeplats i eSHL. I morgon, onsdag, väntar matcher mot regerande mästaren och nuvarande tabellsjuan Växjö.
Här kan du följa matcherna:
LEKSAND-VÄXJÖ
VÄXJÖ-LEKSAND