"Måste ta kampen i 60 minuter"
Publicerad: 2021-12-08
– Vi gjorde en alldeles för slarvig avslutning på matchen i går, jag vill se en bättre skärpa och inställning över 60 minuter i morgon. Det säger lagkapten Patrik Zackrisson inför veckans andra hemmamatch mot Frölunda.

Tisdagens CHL-kvartsfinal slutade med att gästerna fick med sig ett 5-2-seger och därmed gav leksingarna ett riktigt tufft utgångsläge inför den avslutande kvartsfinalmatchen i Göteborg nästa vecka.
– Utöver slutet tycker jag att vi gjorde en helt okej match, och även om vi har satt oss i en tuff sits är ingenting omöjligt. Men nu gäller det att vi kopplar bort den matchen och nollställer oss litegrann. Den matchen spelas klart nästa vecka, i morgon (torsdag) är det SHL som gäller, även om det är mot samma lag, menar Zacke, vars lag ställs mot ett serieledande Frölunda som dessutom är seriens tredje bästa bortalag.

Frölundas styrka?
– Frölunda är ett lag som alltid kör och står för en hög arbetsinsats i 60 minuter. Man kan säga att de är lite mer som en maskin, medan vi kanske blandar och ger lite mer. Samtidigt vet vi att när vi spelar som bäst är vi svårslagna, så det gäller att vi tar kampen i 60 minuter, menar Zacke, som är imponerad över hur de yngre killarna har etablerat sig i laget.
– De har gjort det grymt bra hela säsongen, och nu när vi har det lite tunnt på backsidan tycker jag exempelvis att Lian (Bichsel) och (David) Rosander har gjort det jättebra. Kul att Lian fick hänga dit den i går också, det var han värd.

Vad får publiken i Tegera se i morgon (torsdag) kväll?
– En mer känsloladdad tillställning är i går, och mer tryck på både isen och läktaren. Och förhoppningsvis en seger.

Köp biljett

Elin Broman