Kloos efter sin första SHL-match
Publicerad: 2021-09-11
Äntligen premiär! Tyvärr blev det förlust och kanske inte en så bra match för Leksand. Forwarden Justin Kloos är tydlig efteråt. -Vi måste spela bättre på torsdag.

Justin berättar att han var väldigt taggad innan matchstart.
-Jag har ju spelat några matcher här i Tegera men det kändes att det var en helt annan sak nu, berättar den tjugosjuårige amerikanen.

Var det här stor skillnad mot CHL-matcherna?
-Mycket. Högre nivå och snabbare spel, tycker Justin.

Härlig stämning i hallen

Emellanåt visade Leksand upp sitt fina passningsspel från försäsongen. Men många gånger fanns det en del att jobba på.
-Ja verkligen! Det var inte exakt nog. Vi kan mycket bättre och måste visa det i nästa match. Jag tycker att det fanns mycket vilja i vårt lag, men vi måste höja skicklighetsnivån.
Några som verkligen höjt nivån var publiken. Det var en härlig stämning i Tegera.
-Det var så kul att höra dom, säger Justin om sina nya fans.

Malmö förtjänade sina mål

Malmö tog ledningen två gånger om i första perioden och Justin håller med om att deras mål var välförtjänta.
-Jag gillar att vi ändå kommer tillbaka. Att vi inte slutar spela utan att vi kvitterar tre gånger. I tredje trycker vi på bra och där borde vi gjort något mål, men istället gör de 4-3, säger Justin besviket.
En stor skillnad mellan lagen var att Malmö utnyttjade powerplay. Leksand lyckades inte få in någon puck trots flera möjligheter.
-Vi hade en del bra lägen men igen…passningskvalitén var inte hög nog. Jo, det var väl lite ovant för (Carter) Camper som inte spelat med oss än. Jag tror att det kommer att bli jättebra snart.
Justin spelade ihop med Mikael Ruohomaa och nyanlände Carter Camper. Justin är lite självkritisk men också positiv till kedjans prestation ikväll.
-Vi kan bättre och jag tror vi kommer visa det snart.

Fint välkomnande i Leksand

Justin avslutar med att berätta att han trivs bra i Leksand.
-Alla har varit så välkomnande. Både här i föreningen och på stan, säger Justin som nämner att det inte spelar någon roll var han är i byn. Folk är alltid trevliga och hjälpsamma.

Katharina Dalmalm