Lyckad prova på-dag för tjejer
Publicerad: 2024-04-16
Hållbarhet
I början av april bjöd Leksands IF in flickor mellan 5-12 år till en prova på-dag i Tegera Arena.
Dagen genomfördes i samarbete mellan Leksands IF och de tjejer som går hockeygymnasiet och som även spelar i Leksands IF:s juniorlag för dam. Damjuniorspelarna ansvarade för att sätta ihop övningar och fick sedan ta ansvar för prova på-tiden med allt ifrån välkomnande till genomförande.
Det blev en lyckad dag med flera modiga och glada tjejer som vi hoppas träffa igen.

Leksands IF har som mål att stärka föreningens flickverksamhet, och utöver ovan nämnda prova på-dag har vi gjort följande initiativ under säsongen:
Flickornas Hockeydag (i samarbete med LF Dalarna) – en dag för alla Dalarnas Hockeyspelande flickor i åldrarna 9-16 år. Sist deltog spelare från hela 14 olika hockeyföreningar i Dalarna. Succé!
Prova-på i Flick Yngre – Våra spelare i vårt yngre flicklag fick med sig ”Ta med en kompis-kort" att dela ut till sina vänner som ännu inte provat hockey tidigare.
Prova-på i Tre Kronors Hockeyskola – Våra spelare i TKH fick med sig ”Ta med en kompis-kort" att dela ut till sina vänner.

Leksands IF