Juniortränartrion förlänger sina kontrakt
Publicerad: 2024-04-25
Junior
Sedan säsongen 2022/2023 har Patrik Andersson, Jörgen Själin, Linus Carlsson och Jörgen Bemström ansvarat för våra J18- och J20-lag. Nu står det klart att tränartrojkan förblir intakt även nästkommande säsong.

Jörgen Själin har under de två senaste säsongerna verkat som assisterande tränare i vårt J18-lag, en roll Jörgen kombinerat med rollen som NIU-ansvarig på pojksidan. I och med att huvudtränaren Patrik Andersson redan har ett kontrakt som sträcker sig över nästkommande säsong samt att Jörgen Själin förlängt sitt kontrakt med två nya säsonger behåller J18-laget samma ledaruppställning.

- Det känns väldigt bra att förlänga avtalet med Jörgen Själin där han fortsätter jobba vidare tillsammans med Patrik Andersson på J18. Jörgen har ett otroligt driv i allt han gör. Väldigt engagerad i verksamheten och vill driva utvecklingen framåt. Samarbetet mellan Jörgen och Patrik har varit väldigt bra under två år och det känns mycket bra att vi kan fortsätta med kontinuitet. Jörgen tar även ett stort ansvar mot skolan och är NIU-ansvarig för pojkarna i klubben. Vi är väldigt glada att Jörgen vill fortsätta sin resa i våran verksamhet, säger Jesper Ollas, Junioransvarig Leksands IF.

Säsongen 2022/2023 tog Jörgen Bemström och Linus Carlsson över som tränare för vårt J20-lag. Jörgen var då helt ny i föreningen efter att tidigare tränat Södertälje SK i HockeyAllsvenskan samt Djurgårdens IF på såväl senior- som juniornivå. Linus Carlsson hade tidigare coachat vårt J18-lag samt i flera säsonger tränat Team Leksand och duon tog redan under sin första säsong tillsammans J20-laget till en SM-final mot Rögle BK.

Nu är det klart att både Jörgen och Linus förlängt sina avtal med två säsonger.

- Precis som på J18 känns det väldigt bra att vi fortsätter med samma tränarpar även på J20 då kontinuitet är viktigt för oss. Jörgen står för ett stort hockeykunnande tillsammans med erfarenheter som både tränare och spelare. Han älskar det han gör och är väldigt engagerad i spelarna utveckling samt att han bidrar med otroligt mycket till hela vår ledargrupp med sitt driv att alltid vilja vara bäst och ligga i framkant med utvecklingen.

- Linus är även han en fantastisk ledare som bryr sig om allt och alla samtidigt som han är otroligt lojal och hockeykunnig. Linus har gått den långa vägen som ledare och är bara i början av sin resa som tränare. Linus och Jörgen kompletterar varandra väldigt bra och har haft ett fint samarbete under senaste två säsongerna, en resa som ska bli rolig att fortsätta följa, säger Jesper Ollas.

Leksands IF