Joakim Engström och Göran Tärnlund fortsätter i båset
Publicerad: 2024-04-22
Damlaget
Idag kan Leksands IF meddela vilka tränare som kommer stå i vårt bås under den kommande SDHL-säsongen. Joakim Engström fortsätter som huvudtränare och Göran Tärnlund har förlängt sitt kontrakt som assisterande tränare.

Joakim Engström värvades till Leksands IF inför fjolårssäsongen som tilltänkt assisterande tränare till Jordan Colliton. Under säsongen skedde en rockad där Jordan lämnade Leksands IF och Joakim tog över ansvaret som huvudtränare, en roll han nu behåller över säsongen 2024/2025.

- Jätteroligt att få förtroendet från start. Leksands IF är en bra klubb med många duktiga kollegor på alla avdelningar så jag trivs väldigt bra i och runt föreningen. Just nu ser jag framemot en försäsong med laget där vi får tid att jobba med en tydlig struktur i spelet fram till seriepremiären, säger Joakim Engström.

I samband med förändringarna i ledarstaben förra säsongen värvades Göran Tärnlund in som ny assisterande tränare för SDHL-laget. Det är en roll Göran behåller även över nästa säsong.

- Först och främst fick jag komma in under tre riktigt roliga månader i slutet av förra säsongen. Där och då kände jag verkligen att jag saknat hetluften i båset och när Joakim nu ville fortsätta ha med mig i båset var det en självklarhet för mig att stanna kvar. Förhoppningsvis kan jag fortsätta bidra med min erfarenhet till gruppen, säger Göran Tärnlund.

Alexander Bröms, sportsligt ansvarig:

- I och med den förändringen vi gjorde på tränarposten fick Joakim chansen som huvudtränare, en uppgift han hanterade på ett väldigt bra sätt och fick oss i rätt riktning efter en mindre lyckad första halva av säsongen. Vi kompletterade vid samma tillfälle ledarstaben med Göran Tärnlund som fick ansvaret att assistera Joakim, ett samarbete som varit väldigt lyckat och som vi önskar fortsätta med in i nästa säsong. Därför är det glädjande att kunna meddela att både Jocke och Göran förlängt sina avtal och kommer återfinnas på bänken kommande säsong.

Kontrakten med Joakim Engström och Göran Tärnlund sträcker sig över säsongen 2024/2025.

HÄR hittar du Lagbygget SDHL 2024/2025.

Rasmus Näsman