Leksands IF välkomnar ny Marknads- och kommunikationschef

Publicerad:

Leksands IF stärker organisationen genom att rekrytera Erik Yström som Marknads- och kommunikationschef. Erik har lång erfarenhet av marknadsföring och kommunikation från både svenska och internationella bolag.

Han kommer närmast från en roll som PR Manager på Husqvarna med ansvar för bolagets förtjänade medier i Europa, och har dessförinnan haft kommunikationsroller på företag som Apple, Sony och Marshall.

På frågan hur det känns att ansluta till LIF säger han: 
– Åh, jättekul! En sån här chans får man bara en gång i livet tänkte jag. 
– Det känns otroligt spännande och hedrande att få ansluta till Leksands IF – en förening som betyder så mycket för så många inte bara i Dalarna utan i hela landet. Jag ser verkligen fram emot att få bidra till att utveckla både varumärket, vad det står för och upplevelsen runt LIF tillsammans med ett fantastiskt gäng kollegor, säger Erik.  

En viktig del blir att väva samman upplevelsen runt matcherna med det som sker digitalt. 
– Det räcker sällan att bara synas – man måste kännas som varumärke. Vi vill bli ännu bättre på att lyssna, beröra och skapa relationer som sträcker sig långt utanför Tegera Arena. Med Erik får vi in både strategisk höjd och erfarenhet hur man bygger starka band till olika målgrupper, säger Peter Wiklund, tf VD för Leksands IF.  

Med rekryteringen integreras kommunikation och privatmarknad – med målet att stärka klubbens position som en kraft i Dalarna och i hjärtat hos alla som följer Leksands IF.  

Erik tillträder rollen den 4 augusti 2025.