J20 vidare till kvartsfinal - J18 kliver in i åttondelsfinal
Publicerad: 2024-03-25
Junior
Skellefteå AIK väntar i kvartsfinalen för J20 och J18 valde MoDo Hockey som motstånd i veckans åttondelsfinaler.

Förra veckan besegrade J20-laget Färjestad BK i två raka åttondelsfinaler vilket kvalificerade laget för kvartsfinal. På måndagsmorgonen blev det också klart att Skellefteå AIK står för motståndet i den matchserien.

Kvartsfinalen inleds nu på onsdag klockan 19:00 i Tegera Arena vilket sammanfaller med Slutspelsfesten som arrangeras i och utanför arenan. Mer info om det evenemanget hittar du HÄR.

Matchserien fortsätter sedan med matcher i Västerbotten på fredag och eventuellt lördag.

Denna vecka har det dessutom blivit dags för J18 att inleda sitt slutspel efter att ha inväntat resultaten i 16-delsfinalerna som spelades förra veckan. Då Leksand slutade tvåa i J18 Nationell Norra fick man välja sitt motstånd i åttondelsfinalen, ett val som föll på MoDo Hockey. Matchserien inleds i Örnsköldsvik på torsdag och fortsätter sedan med hemmamatcher på lördag och eventuellt söndag.

Rasmus Näsman