Säsongens Krigare 23/24: Anton Lindholm
Publicerad: 2024-04-08
När våra 26 grundseriematcher på hemmaplan summerades stod det klart att Anton Lindholm var den spelare som flest gånger röstats fram till Matchens Krigare, Tobias Forsbergs pris.

Det är Leksand Superstars som tillsammans med Nils Olsson Dalahästar delat ut Tobias Forsbergs pris efter varje hemmamatch där ni supportrar får välja vem i herrlaget som på bästa sätt stått för egenskaperna det innebär att vara en "Krigare".

Egenskaper som karaktäriserar en krigare är:

• Offervilja
  • Kämpaanda
  • Attityd
  • Förmåga att alltid komma upp i sin fulla potential

Under årets säsong var det många spelare som fick äran att ta emot en Krigarhäst men en av dessa stack ut ur mängden. Det var Anton Lindholm som med sina tre utnämningar kammade hem titeln som Säsongens Krigare.

- Precis som förra säsongen har det varit en stor ära att få spela inför våra fantastiska supportrar. Jag vill rikta ett stort tack till alla som stöttat oss under säsongen och det är stor stolthet att få ta emot utnämningen som Säsongens Krigare, säger Anton Lindholm.

6F1A2988

Rasmus Näsman