Nathalie Carlsson-Mattila förlänger med Leksands IF
Publicerad: 2024-04-18
Lagbygget SDHL
Leksands IF kan idag presentera en kontraktsförlängning i vårt SDHL-lag. Den 22-åriga försvararen Nathalie Carlsson-Mattila har förlängt sitt kontrakt med tre säsonger.

Inför fjolårssäsongen värvades Nathalie Carlsson-Mattila till Leksands IF från HV71. 22-åringen hade då spelat 35 matcher i SDHL med Jönköpingsklubben men också hunnit med spel i division 1 med Troja-Ljungby, Linköping HC och Södertälje SK samt ett par säsonger med Hovås tidigare säsonger i sin karriär. Det är också just västkusten som är hemmaplan för Nathalie som är född och uppvuxen i Göteborg och som har Frölunda HC som moderklubb.

Under debutsäsongen i Leksands IF spelade Nathalie 34 grundseriematcher och samtliga tre kvartsfinaler mot Luleå/MSSK. Nu står det klart att tiden i Dalarna fortsätter då Nathalie och Leksands IF kommit överens om ett treårskontrakt.

- Det känns riktigt bra att få fortsatt förtroende i Leksands IF! Jag trivs jättebra i Leksand och är väldigt taggad på tre nya år i Leksandströjan. Vi påbörjade en ny resa redan under den gångna säsongen som jag ser fram emot att fortsätta bygga vidare på, både individuellt och som lag. Nu ser jag fram emot en tuff period med sommarträning så ses vi i Tegera Arena till hösten, säger Nathalie Carlsson-Mattila.

Alexander Bröms, sportsligt ansvarig, om kontraktsförlängningen med Nathalie Carlsson-Mattila:

- Nathalie har haft en fin progression i sin utveckling under säsongen och vi ser fram emot att fortsätta bidra till hennes utveckling. Hon har framförallt sina styrkor i det defensiva spelet, samtidigt ser vi en uppsida i spelet med puck. Att Nathalie väljer att stanna ytterligare tre säsonger i Leksands IF tyder verkligen på en tro kring vår verksamhet och dess framtid.

HÄR hittar du Lagbygget SDHL 2024/2025.

Leksands IF